GPS kalauz

Navigációról kezdőknek és vérprofiknak. Hogy el ne tévedj a navigáció útvesztőjében!

Kedvenc blogunk

Egy kis lazításnak ajánljuk:

Lényeg a lényeg blog

Árukeresés

How much is my blog worth?



My blog is worth $5,080.86.
How much is your blog worth?

Simpleology - for English speakers

15:17 :: rc

Nem teljesen a témába vág, úgyhogy ha nem érdekel, ne olvass tovább:)

 

I'm evaluating a multi-media course on blogging from the folks at Simpleology. For a while, they're letting you snag it for free if you post about it on your blog.

It covers:

  • The best blogging techniques.
  • How to get traffic to your blog.
  • How to turn your blog into money.

I'll let you know what I think once I've had a chance to check it out. Meanwhile, go grab yours while it's still free.

 

Az angolul kevésbé értők számára:

Próbálgatok egy online kurzust a bloggolásról a Simpleology.com oldalán. Egy ideig ingyen megkapod, ha írsz róla a blogodon (ahogy most én is).

Többek között érinti:

  • A legjobb bloggolási technikákat.
  • A látogatottság növelését.
  • Bloggolással történő pénzkereseti lehetőségeket.

Majd elmondom, hogy tetszett, ha már kipróbáltam. Ha akarod, a linken te is megnézheted.

Szólj hozzá!

Címkék: blogging simpleology

Kötelező GPS-es mobil az egyetemen

22:37 :: rc

A laptopokat a kilencvenes években kezdték kötelezővé tenni tanulóik számára az amerikai egyetemek. Mára a diákélet természetes részévé váltak - lassan Magyarországon is. (Ha pl. az ember bemegy az ELTE lágymányosi épületébe, több embert lát laptoppal, mint anélkül.)

Az idei tanévben (az USA-ban elsőként) a Montclair State University még valamit kötelezővé tett a diákok számára: a GPS-es "iskolai mobilt". Külön pikantériája a dolognak, hogy a telefont egy adott szolgáltatótól kellett megvenni, az évi 420 dolláros tételt beépítették a tandíjba. Ennyi pénzért a tanulók havi 50(!) perc csúcsidős beszélgetést kapnak, bár ezen kívül korlátlan SMS forgalmat, illetve az egyetem területén korlátlan adatforgalmat is.

A new jersey-i intézmény vezetősége szerint azonban az iskolai mobil kötelezővé tételének fő célja a bármikor aktiválható GPS-es riasztás volt. "A diákok ezentúl azonnal jelezhetik helyzetüket az egyetem rendőrségének, ha nem érzik magukat biztonságban." (Vagy esetleg szivatni akarják a rendőröket?) "Ez annyit tesz, hogy a hallgatókra folyamatosan vigyázhatunk, miközben egyik helyről eljutnak egy másikra" - mondja a Montclair Police Department vezetője.

Persze a szülők nem repesnek a boldogságtól, hiszen a legtöbb diáknak már van saját telefonja, akár GPS-el is. Mindeközben az egyetem megpróbálja a mindennapi diákéletben nemcsak kötelezővé, hanem nélkülözhetetlenné is tenni a kütyüt - ahogyan tették azt annak idején a laptopokkal is. Persze akkoriban nem kellett az egyetem által megadott cég megadott laptopját használni...

Már csak két kérdés maradt bennem: az egyik, hogy a többi egyetem követi-e vajon a Montclair példáját. A másik, hogy hány diák fogja a GPS-es telefont "véletlenül" a szobájában felejteni...

9 komment · 1 trackback

Címkék: gps egyetem mobiltelefon pánikgomb

Mi lesz veled, Galileo?

11:08 :: rc

Az angol Times online kiadása érdekes cikket közölt az európai GPS riválisról, a Galileóról. Nem igazán vannak elragadtatva tőle...

Szerintük az EU túl sokat költ (az adófizetők pénzéből) egy túlkomplikált rendszerre, ami egyrészt még nem is működik, másrészt a magántőke kihátrált belőle, harmadrészt a konkurencia már akkor túlhaladhatja, amikor még el sem indult.

A Galileo indulásakor még nem volt halva született ötlet. Logikus gondolat volt az amerikai rendszer (amelynek elsőszámú felhasználója még mindig az amerikai hadsereg) mellé állítani egy másikat, elkerülve a túlzott függést a GPS-től. Bár ennek nem túl nagy az esélye, Amerika elvileg bármikor kikapcsolhatja vagy kódolhatja azt, ha érdekei úgy kívánják.

A Galileo a GPS rendszerhez hasonlóan egy műholdakból álló hálózatot használna a földi felhasználók helyzetének pontos meghatározására. A tervek szerint 2013-ig összesen 30 műholdat lőnének fel, ezáltal állítólag méteren belüli helymeghatározási pontosságot érve el (szemben az amerikaiak alapból még 5 méterével). De ez pusztán terv, eddig összesen egy műholdat lőttek fel, még 2005-ben. A második (tavaly) még a kilövés előtt zárlatos lett. A kritikusok szerint ráadásul a továbbfejlesztett GPS-hez képest már nem számottevő a rendszer előnye, miközben Oroszország és Kína is mocorogni kezdett.

Mindeközben az anyagi háttér is rogyadozni látszik. 2003-ban eredetileg úgy tervezték, hogy az összesen 3,4 milliárd eurós összköltség két harmadát magáncégek állnák; 8 cég összesen 2,4 milliárdot. A maradék 1 milliárd eurót adták volna az európai adófizetők. Vita támadt azonban a munka és a kockázatok megosztása felett.

A dolgok jelenlegi állása szerint az EU polgárai fogják állni az egész projektet (optimista becslések szerint az eredetin felül még 2,4 milliárd eurót - bár a költségek 2003 óta minden munkafázisban emelkedtek.) A forrásokat a mezőgazdasági támogatás büdzséjéből megmaradt pénzekből biztosítanák.

Ha csütörtökön tető alá hozzák a megállapodást Brüsszelben, akkor még december 3-án kell a közlekedési miniszterek találkozóján megegyezni a költségvetésről, illetve hivatalosan a következő (dec. 14-i) EU csúcson lehet azt elfogadni. Ha ezek közül bármelyiknél gubanc támad, az tovább ronthatja a program esélyeit.

A Times szerint a legjobb opció a Galileo számára az lehetne, ha egy egyszerűbb rendszert üzemelnének be, igény esetén lépésről lépésre továbbfejlesztve azt. Mindazonáltal a világ legjobb rendszerének megalkotása egyre inkább halva született ötletnek tűnik. Nagy kérdés, hogy vajon a Galileo megmentése-e az el nem költött EU pénzek legjobb felhasználási módja...

1 komment

Címkék: jövő gps galileo

MS Explorer Crashed

22:30 :: rc

Távol álljon tőlem a más nyomorán viccelődés, de a médiát a napokban bejáró hír - miszerint elsüllyedt az Antarktisznál egy turistákat szállító hajó - mosolyra fakasztotta ajkamat... Ékes angol nyelven a motor ship (motoros meghajtású hajó) rövidítése MS, az eszköz becsületes neve pedig Explorer volt. Merő véletlenségből ez egy elég híres szoftvercég elég híres termékére hajaz... Ezek után írta az egyik angol fórumon valaki, hogy "nem érti, miért hír az, hogy 'MS Explorer Crashed'"...

(Egy poén halála, ha magyarázni kell, de az angolul nem tudók kedvéért: crashed = nekiütközni valaminek / összeomlani) Egyébként mi köze ennek a GPS-ekhez? Elmerengtem egy kicsit, hogy ha szegény Titanic idejében is elérhető lett volna az a technikai arzenál, ami az Explorer rendelkezésére állt a bajban (GPS, kommunikációs eszközök stb.), akkor most nem volna miből kiállítást rendezni a Millenárison.

Miután a 2400 tonnás hajóról kimentették az utasokat (akiknek azon kívül, hogy -5 fokban kellett egy kicsit a jeges vizen csónakázniuk), semmi bajuk sem lett. Senkinek. A hajót üzemeltető társaság képviselője pedig bejelentette, hogy a turistákat tetszésük szerint hazaszállítják, vagy folytathatják az útjukat egy másik hajóval. Tudom, hogy a Titanic régen volt. Én azért asszem hazamennék...

Szólj hozzá!

Címkék: érdekes gps vicces

Elveszett levelek őrangyala?

11:39 :: rc

Nemcsak a magyarok életét keseríti meg az a tény, hogy a levelek elvesznek a postán. Angliában például évente több mint 14 millió levelet hagy el a Royal Mail, de Amerikában élő barátaink élete sem rózsásabb. Az évi 210 milliárd(!) levelet kézbesítő ottani posta, a USPS feltalálta a spanyolviaszt: GPS-t kell rakni a levelekbe!
Megbízta a TrackingTheWorld nevű céget, akik készségesen elkészítettek egy levélbe helyezhető GPS loggert a zsíros megrendelőnek. A dolog a következőképpen működik:

A szabvány borítékba rakható logger többek között egy TI processzort, egy alacsony fogyasztású uBlox ANTARIS 4 GPS modult és egy 1100 mAh-es aksit tartalmaz. A cucc egy megválasztható frenkvencián értesítéseket küld a hollétéről. Két értesítési típus közül választhatsz: az egyik a folyamatos - ez esetben akár kétpercenként értesülhetsz a leveled hollétéről, de (max.) húsz óra alatt lemerül az akkumulátor. A józanabb megoldás (max.) két hétre elég: ekkor csak abban az esetben küld szignált a cucc, ha a leveled megmozdul. Az értesítők alapján a Google Earth-ön követheted, merre jár a szívednek oly fontos üzenet.

Őszintén szólva kissé csodálkozom, hogy ebben valaki józan ésszel fantáziát látott. Az első kérdés a dolog pénzügyi oldala. Ha a posta többezer forintos kütyüt rak a levélbe, rendesen meg kell emelnie a szolgáltatás árát (tönkremehet, ellophatják stb.) Innentől komoly konkurenciát jelentenek a futárszolgálatok. Náluk már régóta nem prémiumszolgáltatás a küldemények helyzetének interneten történő csekkolása. Azt meg kizártnak tartom, hogy a USPS komoly áremelés nélkül nyújthatná ezt a szolgáltatást.

A második kérdés a technikai megvalósítás: jelen pillanatban a GPS rendszer lelke a műholdakra való rálátás. Nekem így elsőre úgy tűnik, hogy a dolog működése a következő lesz: megmoccan a levél, felébred a GPS. A postai elosztóközpont kellős közepén, egy szobában. Aztán elkezdi keresgélni a műholdakat. Aztán tovább keresgél, és még mindig keresgél, végül szépen lemerül az aksi. Nem húsz óra, hanem kevesebb alatt... Persze a TrackingTheWorld nem győzi hangsúlyozni, hogy ez olyan GPS lesz, ami átlát minden falon.

A harmadik kérdés, hogy abban az országban, ahol divat időnként antraxot csempészni a levelekbe, időnként pedig bombákat küldeni levélnek álcázva, mi fogja visszatartani a Homeland Security-seket, hogy a kis mikrocsipeket tartalmazó leveleket óvatosságból klinikai körülmények között felrobbantsák. Vagy az okos terroristákat, hogy GPS loggernek álcázott levélbombákat gyártsanak...

Akárhogy is, januárban elindul a tesztüzem. Kíváncsi leszek.

Szólj hozzá!

Címkék: jövő gps levél gps logger

Kukkolás vagy jogos felügyelet?

15:12 :: rc

Nincs olyan közalkalmazott a világon, aki napi 8 órából 8-at dolgozna - tudja ezt az amerikai Islip városának vezetése is. Mivel úgy gondolták, hogy az állami dolgozók túl sokat használják hivatali gépkocsikat saját ügyeik intézésére, idén nyáron gyorsan felszerelték a város összes állami autóját GPS loggerekkel "a fenntartási költségek csökkentésére".

Az azóta elmúlt néhány hónapban állítólag a háromszázezres városnak kb. 60 ezer liter benzint sikerült megtakarítani, mivel azóta a népek nem járnak saját dóguk után. Másfelől viszont több alkalmazott kapott fegyelmit vagy rúgták ki minden további nélkül, miután a GPS tanúsága szerint boltba, étterembe, templomba vagy egyszerűen haza látogatott. Mármint munkaidőben. Mármint a hivatali kocsival.

Mivel a kirúgott alkalmazottak sem hagyják annyiban a dolgot, egész kerek kis botrány kezd kialakulni Amerika-szerte. A dolog érdekes kérdéseket vet fel, gyanúm szerint egyre bonyolultabbakat. Ez most kukkolás vagy jogos felügyelet? Mi van ha divat lesz, hogy a főnököd felhív, hogy holnaptól be se gyere, mivel a GPS loggered szerint elmentél egy órára? Hol van az ember megfigyelésének a határa?

1 komment

Címkék: trendek jövő gps gps logger

A végső HTC Kaiser / Tytn II / P4550 teszt-összefoglaló

15:57 :: rc

Karácsonyi GPS PDA ajándék-ötletek sorozatomban most a királykategória egy jelöltjét vettem elő. Sokak álmai teljesednének be, ha a fa alatt egy HTC Kaiser figyelne... Ha te is azon gondolkodsz, hogy jó lenne egy ilyen a zsebedbe, de szeretnél többet tudni róla, a legjobb helyen jársz.
 
Ismét feltúrtam ugyanis a net bugyrait, és összegyűjtöttem helyetted sok-sok teszt mondanivalóját... ...hogy neked már ne kelljen! A Tytn II esetében a következő tesztek (a lista nem teljes) összefoglalóját olvashatod, árösszehasonlítást pedig itt találsz!
 
http://www.gsmarena.com/htc_tytn_2-review-181.php
 
 
 
POZITÍV
 
 
Általános, Design
 
  • jó minőségű összeszerelés, anyagok
  • oldalt végigfutó gumi hatású rész miatt jó fogás, nem csúszik ki a kézből
  • tudásához képest jó méret: 6x11x2 cm
  • normális méretű stylus (abbahagyták a teleszkópos idétlenkedést)
  • a sokak által szeretett, régi Sony telefonokról is ismert benyomható görgető (jog-dial) gomb
  • jó minőségű, kicsúsztatható billentyűzet
  • elég nagy a távolság a legfelső gombsor és a felcsúsztatott rész között (ezt sok gyártó elszúrja) - bár volt, akinek megszokást igényelt
  • nyitott állapotban a kijelző 40 fokban megdönthető - szinte mini laptop forma, ráadásul nem borul fel a kütyü, ha így leteszed az asztalra
  • standard USB töltőkkel tölthető - nem kell új töltőt venni, ha a régi usb-s volt (ezt azért a régi töltőddel – ha tudod – ellenőrizd)
  • elég sok hardver-gomb: hívás kezdeményezés és megszakítás, Start, OK, 2 darab soft-key, és végül az üzenetek, valamint a Pocket Internet Explorer
  • külön CAPS LOCK, FN LOCK ledek a billentyűzeten
  • cserélhető aksi
Ha érdekel a többi (belső felépítés, op.rendszer, kommunikáció, fényképező, GPS stb.), akkor kattints

1 komment

Címkék: teszt vásárlás pda segítség gps karácsony ötlet htc kaiser összehasonlítás pda gps tytn ii p4550

A Garmin feladta

12:10 :: rc

A Garmin ma hivatalosan visszavonta 3,3 milliárd dolláros ajánlatát a TeleAtlas térképcégre, az amerikaiak így saját térképgyártó nélkül maradnak. A Garmin végül a (nemrég a Nokia által felvásárolt) NavTeq-kel hosszabbította meg a térképek szállítására és innovatív megoldások kifejlesztésére vonatkozó szerződését 2015-ig, plusz 4 év opcióval.

A Garmin annyit elért azért, hogy a rivális TomTom végül az eredeti 2,56 milliárdos összeg helyett 4,22 milliárdot kénytelen fizetni. Más kérdés, hogy a holland cég még ezzel is elégedett lehet, hiszen neki nem kell majd a konkurenciától térképet vásárolnia.




Az amerikai cég lépése nem annyira meglepő annak fényében, hogy
  • eddig is jóval szorosabb kapcsolata volt a NavTeq-kel (amelynek amerikai térképei egyértelműen jobbak a TeleAtlaszénál),
  • a dollár árfolyama folyamatosan romlik az euróhoz képest, tehát az üzlet egyre drágábbá válna számára
  • és az európai Unió is kimutatta már néhányszor a foga fehérjét egy hasonló méretű európai cég amerikai felvásárlása kapcsán - emiatt sem kell izgulniuk
A céghez kapcsolódó hazai vonatkozású hír egyébként, hogy brutálisan olcsóvá tették belépőszintű PNA-jukat. A Nüvi 200 ára Magyarország térképpel együtt 40.000 Ft lett (árösszehasonlítás) - ilyen lépések kellenek, ha fel akarják kötni a gatyájukat, és hosszú távon meg akarnak maradni a GPS piacon.

Szólj hozzá!

Címkék: gps piac felvásárlás garmin tomtom

iWiW+GPS=?

22:59 :: rc

"A GPS-ek és az online közösségépítő hálózatok a technológiai ipar két leggyorsabban fejlődő ága. Mindezidáig azonban nem állt rendelkezésre megfelelő eszköz, amivel a felhasználók megoszthatták volna helyhez köthető adataikat családtagjaikkal, barátaikkal vagy egyszerűen más hasonló érdeklődésű emberekkel." - mondja Dave Goughnour, a LocationNation nevű cég vezetője.

Felismerésüket tett követte, tegnapelőtt elindították GeoSpatial Media Organizer (GSMO) fantázianevű szolgáltatásukat, ahol az ember ingyér' oszthatja meg adatait utazásairól, túráiról, nyaralásairól vagy más kalandjairól. Az adatokat persze képekkel, szövegekkel, térképekkel, videókkal és más módokon is felturbózhatjuk.

Nekem ugyan még nem teljesen világos, hogy ez a GPS-es iWiW miért több némi Google Maps mashup-nál, de pár hónap alatt meglátjuk, mi lesz belőle. Bár szerintem a GPS-es mobilok elterjedésével a dologban lesz üzlet, és akkor a nagyoknak is (FaceBook, MySpace) eszébe fog jutni ugyanez az ötlet. Onnantól kezdve viszont a LocationNation valószínűleg verve van...

Ha szeretnéd kipróbálni, egy ingyenes regisztráció után hozzáférhetsz az utcaszintű térképhez (powered by Google...) felhasználói csoportokhoz (amiket te magad is létrehozhatsz), meghívhatsz másokat, és rögtön kapsz tőlük 50 MB ingyenes tárhelyet is. Reszkess FaceBook!!!

3 komment

Címkék: iwiw gps közösségépítő site

Jobban akarsz vezetni? Vegyél vidám GPS-t!

08:35 :: rc

Clifford Nass a Stanford egyetem kommunikáció tanszékének munkatársa, ezen belül az "Emberek és interaktív médiumok közötti kommunikáció" laborvezetője. (Merthogy ott ilyen is van...)

Nass és munkatársai évek óta vizsgálják az emberek és a kütyük viszonyát. Úgy találták, hogy "az agyunk úgy van szerkesztve, hogy ha beszédhangot hallunk, automatikusan úgy reagálunk, mintha egy valódi személy beszélne hozzánk. Személyiséggel és érzelmekkel ruházzuk fel, és válaszolni akarunk neki."

Magyarán: nem vagy hülye, ha beszélsz a GPS-edhez... Persze ennek is vannak fokozatai, ahogy a következő reklámból is kiderül:



Tehát, ha egy kütyü beszél hozzánk, elkezdjük úgy kezelni, mint egy másik emberi lényt. Ezen a vonalon elindulva Nass és csapata érdekes eredményekre jutott. Egyik kísérletük során például két különböző GPS-t adtak két csoportnak. Ezek egyetlen dolgoban különböztek: az egyik vidám hangon adta ki az utasításokat, a másik fakó, monoton módon beszélt.

A lelkes GPS-t használók jobban vezettek, és kevesebb balesetet okoztak, mint a flegma GPS-t követők. Nass állítása szerint a hangutasítások érzelmi manipulálása segít jobbá tenni az emberek vezetési stílusát.

Szóval, ha jobban akarsz vezetni, vegyél vidám GPS-t!

Szólj hozzá!

Címkék: érdekes kutatás gps hang

Az év karácsonyi ajándéka

08:59 :: rc

Idén már a Mikulás is GPS-el közlekedhet Svédországban, miután az északi országban a navigációs kütyü hivatalosan a "2007-es év karácsonyi ajándéka" lett. A első számú svéd kereskedelmi kutatóintézet, a HUI 1988 óta nevezi meg az "Év karácsonyi ajándékát". Állításuk szerint a címet idén azért a GPS kapta, mert az az évek során egy drága és bonyolult eszközből olcsó és felhasználóbarát útitárssá lett.

Az intézet adatai szerint a navigációs eszközök eladása az elmúlt év során az egekbe szökött, egy év alatt 138%-os növekedést produkálva. Az előző években egyébként az év ajándéka címet rendre a hangoskönyv (2006), a póker szett (2005) illetve a síkképernyős tévé (2004) kapta.

Szólj hozzá!

Címkék: gps karácsony svédország ajándék

GPS pánikgomb a mobilon

23:47 :: rc

Ha gyakran jársz sötét sikátorban, ezentúl a gázspray és a bikacsök mellett új opcióval gazdagodhat a fegyvertárad. Ha van egy GPS-es telefonod (pl. Nokia N95), a MySpot nevű szoftverrel pánikgombbá varázsolhatod a mobilodat.

Vészhelyzetben egy gombnyomásra a telefonod felhív egy számot, illetve jelt ad a cég szerverének. A szerver azonnal SMS-t és emailt küld, illetve felhív akár húsz előre beállított telefonszámot a pontos koordinátáiddal. Indulhat is a felmentő sereg!

Bár a szoftver gyártója a phantomEye nevű ausztrál cég, a szolgáltatás nem csak Ausztráliában elérhető, hiszen a koordináták pl. Magyarországon is könnyen azonosíthatók. Ezen kívül húsz országban (pl. Ausztriában) még utcanevet is tartalmaz az SMS.

Jó ötlet a "visszaszámlálás" funkció: ez annyit jelent, hogy adott idő elteltével gombnyomás nélkül is beindul a folyamat. Ez jól jöhet pl. elhagyatott helyekre induló hegymászóknak, de vadabb bulikba indulók szüleinek is... A gőzgép beindulása előtt egyébként 8 mp csipogás figyelmeztet, hogy egy kis feledékenység ne eredményezzen frászban kitörő rokonokat.

A program kb. 5000 Ft-os ára nem ijesztő, de ezen kívül a szolgáltatásért is fizetni kell (bár az sem túl vészes, kb. 100 Ft/SMS). A szoftver minden Symbian S60 v3-as telefonnal működik, akár bluetooth-os GPS vevővel is.

Ha van türelmed, egy-két év múlva szerintem már minden telefonban lesz ilyen. Addig meg marad a Nokia N95. Esetleg a gázspray, a bikacsök, vagy a nyúlcipő...

Szólj hozzá!

Címkék: gps mobiltelefon pánikgomb

Hé nüvi, hol a kocsim?

22:25 :: rc

Rutinos eltévedőként mindig kihívást jelentett számomra egy idegen városban az autómhoz visszatalálni. Aztán egyszer rájöttem: ha kiszálláskor a GPS-el megjelölöm a parkolás helyét, sokkal könnyebben visszatalálok. Innentől sokkal bátrabban néztem körül külföldi városokban...



Az én óriási ötletem másoknak is eszébe jutothatott, úgyhogy a Garmin nüvi sorozatának új tagjai már automatikusan teszik ugyanezt. Ha kiveszed a nüvi 750/760/770-et az autós tartóból, azonnal megjegyzi az aktuális pozíciót, ezzel segítve a visszatalálást. Vége tehát azoknak az időknek, amikor az ember a fejét vakargatva próbált visszaemlékezni, hogy a két hülye nevű utcából vajon melyiken juthat vissza hőn szeretett járművéhez?

Mostantól már csak egyre kell emlékezni, ha a nüvi segítségével vissza akarunk jutni a kocsinkhoz: soha ne felejtsük az autóban...

Szólj hozzá!

Címkék: kocsi gps autó parkolás 760 garmin nüvi 750 770 visszatalálni

Az első lépések a Garmin-mobil felé

08:19 :: rc

Úgy látszik, több volt üres fenyegetőzésnél, amikor a Garmin két hete megszellőztette, hogy egy éven belül beszáll a mobiltelefon üzletbe. Most pedig már meg is jelent az első valakivel közös fejlesztésű "Garmin mobil" (hogy sejthette ezt a sajtószóvivőjük már két héttel ezelőtt?! Rejtély:)

Bár Garminék már közösködtek más mobilcégekkel is (pl. Sony Ericsson, LG) de azokhoz külső GPS és külön szoftver kellett. A GPSmagazine.com szerint viszont ez az első alkalom, amikor navigációs szoftvert a Garmin egy mobilgyártóval közösen fejleszti.

A Gigabyte GSmart i350 először csak Tajvanban lesz kapható, onnan merészkednek majd tovább a tapasztalatok fényében. A Windows Mobile 6-ot futtató kütyü egyébként beépített SiRF Star III-as vevőt is kapott, képes GPS adatrögzítésre, illetve pl. fotók megosztátására, amik a Gigabyte szóvivője szerint baromi jól mutatnak a 2,6"-os 640x480-as felbontású érintőképernyőn.

Egy dolgot azért nem teljesen értek: a Gigabyte GSmart i350 meglepően sok közös vonást mutat... ...a Gigabyte GSmart i350-el, amit a nyáron mutattak be. Csak akkoriban még szó nem volt a Garminról...

2 komment

Címkék: mobil gps mobiltelefon garmin gigabyte

5 tipp, hogy az autós tartó ne landoljon az öledben

15:17 :: rc

A legtöbb GPS tulajdonos ismeri az érzést, amikor a többtízezer forintos kütyü óriási csattanással a pedálok között köt ki. Az ember ilyenkor egyszerre próbál kárfelmérni, asszonytnyugtatni, útiránytkitalálni, illetve reménykedni, hogy nem lesz rövidesen újabb csattanás, immár az egész autó részvételével. Igen... ...már megint elengedett az autós tartó tapadókorongja!

Következzen 5 egyszerű ötlet az ilyen helyzetek elkerülésésre!

1 komment

Címkék: tipp pda gps ötlet pna autós tartó

Sose bízz egy GPS-ben! (344. rész)

14:22 :: rc

Újabb taggal bővült a gonosz GPS-ek áldozatainak klubja! Ezúttal egy cseh kamionsofőr bizonyította be, hogy a józan ész vesztésre áll a GPS-ekkel szemben.

Egy angliai depóba tartott egy rakomány tévéért, amikor meglátta, hogy a GPS szerint van egy rövidebb út is a két autópálya között. Elindult tehát, figyelmen kívül hagyva pár tucat táblát és néhány helybéli jótanácsait. Hiszen a GPS azt mondta...

Tiszteletre méltó teljesítmény lehetett egyáltalán bejutni arra a földútra, ahol végül beszorult a jó 18 tonnás jószág. Barátunk még azt is elhitette magával, hogy a kábé félsávos úton egy 90 fokos kanyart is be fog tudni venni valahogy. Hiszen a GPS azt mondta...

A megfeneklés után még három napig éldegélt a kamionban, mielőtt segítséget kapott volna. Gondolom addig százszor leírta egy vonalas füzetbe: sose bízom vakon a GPS-emben!

Szólj hozzá!

Címkék: gps iq idétlen

Titánok harca: Garmin vs TomTom vs Nokia vs Kitudjaki

10:12 :: rc

Jó kis helyezkedés megy mostanában a GPS piac óriásai között. Az egészet a legnagyobb navigációs eszközgyártó, a TomTom kezdte, amikor a nyáron bejelentette, hogy 2,8 milliárd dollárért megveszi a 2. legnagyobb térképgyártó céget, a Tele Atlas-t. Erre a legnagyobb telefongyártó cég, a Nokia gondolt egyet, és szólt, hogy akkor neki kell a legnagyobb térképgyártó cég, a Navteq, és az ár legyen mondjuk... 8 milliárd. Sokak szerint ezzel elég hülye helyzetbe került a 2. legnagyobb GPS eszközgyártó, a Garmin.

Szólj hozzá!

Címkék: nokia gps navteq garmin tomtom teleatlas piaci trendek

Karácsonyi GPS PDA vásárlás: Mitac Mio A701

09:29 :: rc

Sokak kedvence a Mitac Mio A701 - lehet, hogy karácsonyra te is ilyet akarsz a nagyitól?
Előtte viszont szívesen megnéznéd néhány teszt véleményét? Nosza, újra feltúrtam a net bugyrait, hogy neked már ne kelljen - összegyűjöttem neked a sok-sok teszt esszenciáját, ráadásul itt jópár bolt árait is összehasonlíthatod.

A Mio A701 lassan öregecske cuccnak számít, több mint egy éve debütált. Ezzel együtt ár/érték arányban nagyon erős, ráadásul szerintem gyönyörű. Elmúltak már azok az idők, amikor még azt tanácsoltam a haveroknak, hogy "kerüljék az olyan szarokat, mint a Mio..."

Ezek után lássuk csak, mit mondtak róla az okosok külhonban és idehaza, jöjjön a nagy teszt-összefoglaló:

 


Pozitívumok:

  • Nagyon sokaknak tetsző design
  • Jó súly
  • Masszív, kézre álló gombok
  • Nagyon jó processzor teljesítmény (520 Mhz-es Intel proci)
  • Tudásához képest nagyon jó akkumulátor üzemidő
  • Rengeteg dolgot adnak hozzá ingyen (képernyővédő fólia, autós töltő, tartó, sztereo headset, szinkronkábel, utazószett dugókkal, extra CD - majdnem 10.000 Ft plusz cucc)
  • SD kártya - ma már nagyon olcsó és nagy kapacitású kártyák kaphatók
  • Bluetooth
  • Mobil: GSM 900/1800/1900, GPRS
  • GPS SirfStar III vevő
  • Külső antenna csatlakoztatható
  • Quickposition segédprogi, ami a műholdak megtalálását nagyon fel tudja gyorsítani
  
Negatívumok:
 
  • Nincs infra (ne hidd el, ha egy weboldalon azt írják, hogy van)
  • Nincs WLAN
  • Nincs EDGE, se 3G
  • Béna stylus (ceruza)
  • Bluetooth csak 1.2, nem 2.0-s szabvány
  • USB csak 1.2, nem 2.0
  • Béna fényképezőgép
  • RAM: csak 64MB
  • Windows Mobile 5.0 és nem 6.0
  • 3,5 helyett 2,5mm füllhallgató csatlakozó
  • Gagyi headset
  • Normális térképet külön kell venni hozzá (bár van, ahol azzal adják)
  • Napfényben néhányak szerint nem olyan jól látható (de ez sok PDA-nál így van)
 
Hát ez elég sok - de azért ne vegye el a kedved. A lista jó része igaz lenne a legtöbb PDA-ra, ha nem a legújabb csúcsmodellt veszed meg. (Tudod, ár/érték arány!)

Jó is lehet, meg rossz is (Valamit valamiért...)
  
  • Telefonnak nehéz, PDA-nak könnyű
  • Néhányak szerint autós navigációhoz a kijelző kicsi, szerintem elég (de azért próbáld ki)
  • Az aksi teljesítményét is legalább annyian dicsérik, mint szidják. Mire számíthatsz? „Mobiltelefonálással maximum 2 nap, navigálással 1 nap, a kettővel együtt fél nap, minden nélkül bekapcsolt állapotban 1,5 hét a személyes tapasztalatom” Hogy ez neked elég-e, döntsd el te!
 
Bosszantó apróságok
 
  • Páran írták, hogy beérkező hívás esetén a fogadást követő 1-2 másodpercben nem hallani a hívó hangját. (Ez állítólag szoftverfrissítéssel megoldható - tehát jó eséllyel a most vett jószágok már nem csinálnak ilyen csúnya dolgokat.)
  • Ha nem a képernyőt akarod használni a kikapcsolásra (vagy a sleep módra), akkor elég bonyolult a folyamat: 5 mp-ig lenyomva kell tartani a piros telefon-gombot, amire előjön egy menű, amiben kiválaszthatod, hogy kikapcsolod vagy aludni küldöd a kütyüt. Ez nem túl praktikus.
  • Ha iGo-val használod (erre kb. 90% esélyed lesz), akkor jó ha tudod, hogy az iGo „konzekvensen elnyom minden más funkciót. Ha például hívás érkezik, akkor csörög a telefon, de a térkép miatt nem látjuk, hogy ki keres bennünket, előbb ki kell lépni az iGO főmenüjébe, majd letenni a tálcára az alkalmazást.”
 
Mindezek után

Ajánlanám? Persze, nem véletlenül szeretik olyan sokan!

Kinek? Akinek fontos, hogy egy jó ár/érték arányú cuccban jóval többet kapjanak egy egyszerű GPS-nél.

Mennyibe kerül? Árak összehasonlítása

UPDATE: ha tényleg szeretnél egyet, jobb ha sietsz, mert úgy tűnik, hogy a Mio befejezi (befejezte?) a gyártást!
 
 
 
 
 
 

1 komment

Címkék: teszt vásárlás pda gps mio mio a701 mitac

Egy GPS mind felett

07:08 :: rc

Régi vágyam a Dash Express-ről írni. Szerintem a legizgalmasabb megjelenés előtt álló kütyü. Még csak tesztelik, az árát 5-600 dollárra tippelik az okosok - plusz 10-15 dollár havi díjjal. Tekinktve, hogy tegnap írtam az ingyenes GPS-ről, vajon miért vagyok ennyire rákattanva?

Először is ott a személyre szabható felület. Ha új lakást keresel, a netről letöltve és a Dash profilodba mentve rögtön navigálhatóvá válnak az eladó lakások. Vagy mondjuk viszed a családot egy szabadtéri koncertre, de elkezd esni az eső. Semmi gond, a Dash rögtön megmondja, melyik moziba mehettek, első helyre téve azt a filmet, ami a Yahoo! felhasználói közül a legtöbbeknek tetszett. Ugyanez a helyzet az éttermekkel is - a döntés előtt megnézheted a Dash-en, hányan adtak 5 csillagot egy-egy vendéglőnek.

Egy másik jó húzás: a "Send To Car" opció. Elindultál egy meetingre, de rájöttél, hogy nem tudod a címet? Felhívhatod azt, aki tudja, és ő mindenféle hosszadalmas eligazítás helyett az adott iroda címét a webböngészőből vagy email-kliensből egy gombnyomással a Dash-re küldheti.

Egyszóval összehozták a web 2.0-t és a helyfüggő szolgáltatásokat. De mit tud még a kütyü? Itt jön be az összekapcsolt Dash-ek hálózata. Mivel mindegyikben wifi és GSM is van, folyamatosan adják és veszik egymástól a közlekedési információkat. Ezáltal elkerülhető az az állandóan hangoztatott probléma, miszerint a dugókerülő szolgáltatás olyan, mint a pilótajáték: az első húsznak még bejön. A többiek esetében pont az okozza a második dugót, hogy mindenki kikerüli az elsőt...

A Dash segítségével viszont mindegyik útvonalon elérhető aktuális sebességről azonnali információd van, a GPS-ed tehát nem megtippeli, hanem pontosan kiszámolja a különböző időtartamokat, piros lámpákkal és torlódásokkal együtt.


Ha nincs elég aktuális információja más Dash-ektől, akkor azzal számol, hogy mennyi idő alatt szoktad te (vagy mások) a hét azon napján abban az időpontban azt az utat megtenni. És rögtön felajánl három lehetőséget. Mivel pedig folyamatosan értékeli a helyzetet és a lehetőségeket, ha a helyzet kezd rosszabbodni, azonnal újratervez, hogy mindenképpen a leghamarabb célhoz érj.

Persze sajnos a magyarországi elterjedése erősen kétséges. Addig pedig marad az álmodozás, meg az ingyenes GPS.

Szólj hozzá!

Címkék: web 2.0 navigáció helyfüggő szolgáltatások dash express dash

Biztos úr, a GPS-em szerint a traffipax téved...

01:11 :: rc

Megúszhatja a bírságot az a tizenéves, akit idén júliusban kaptak el gyorshajtásért Kaliforniában. A traffipax szerint 100-al hajtott a 70-es táblánál - a kocsijába épített GPS viszont másról tanúskodik. Ironikus módon a srác szülei pont azért szerelték be a GPS loggert a Toyotába, mivel a 17 éves fiú nem először értelmezte tágan a sebességhatárokat.

Az aznapi adatokat megnézve viszont a volt rendőr nevelőapa úgy találta, hogy "a traffipax helyétől harminc méterre" barátunk nem ment gyorsabban a megengedettnél. Ezek után fellebeztek a határozat ellen, és egyáltalán nem kizárt, hogy győzni is fognak. A GPS ugyanis megbízhatóbb a radardetektornál. Persze kérdés, hogy elfogadják-e az általuk 30 másodpercenként rögzített adatokat...

Amennyiben igen, akkor itt egy újabb indok, hogy azonnal elrohanjunk a boltba egy adatrögzítős GPS-ért! Már ha elhisszük, hogy ez meghatna a magyar rendőrök közül bárkit is...

Szólj hozzá!

Címkék: gps traffipax radardetektor gps logger