GPS kalauz

Navigációról kezdőknek és vérprofiknak. Hogy el ne tévedj a navigáció útvesztőjében!

Kedvenc blogunk

Egy kis lazításnak ajánljuk:

Lényeg a lényeg blog

Árukeresés

How much is my blog worth?



My blog is worth $5,080.86.
How much is your blog worth?

Sose bízz vakon a GPS-edben!

08:58 :: rc

Érdekes beszélgetésem volt egy amerikai rendőrrel, amikor Washingtonban sikerült egy 3 sávos egyirányú utcába bekanyarodni – menetiránnyal szemben... Végül megbocsátott a szerencsétlen turistának, akinek a GPS mondta a hülye tanácsot.

Nem tudom sikerült-e kimagyaráznia magát annak a jóembernek, aki tavaly októberben Karlsruhéban a GPS-e tanácsait követve végül a vasúti síneken kötött ki...

Szóval, a jótanácsom: Ha beütötted az úticélt, nézd meg, hogy értelmesnek tűnik-e az ajánlott útvonal. Menet közben pedig inkább a szemednek higyj, mint a GPS-nek!

Egy kis odafigyeléssel elkerülheted az autódban ülők kaján megjegyzéseit, de a nagyobb volumenű beégéseket is!

GPS tulajoktól kérdés: neked okozott már gondot a GPS-ed?

3 komment

Címkék: gps hülyeség navigáció vicces ötlet bizalom tájékozódás

A bejegyzés trackback címe:

https://gpskalauz.blog.hu/api/trackback/id/tr32189045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.10.09. 10:44:00

Nem akarok nagyon bonyolult magyarázatot adni, de alapvetően a hasonló hibák a legtöbbször 3 okra vezethetőek vissza.

1. A hangos navigáció nincs felkészítve a vasút előtti lassításra és a most szót sokan félreérthetik ilyenkor, ehhez intelligencia kell. Ezen felül útra helyez, olykor rossz útra, ezért időnként rossz tanácsot is kapsz, de ezen a józan ész, és a térképre pillantás segítene. Az egyértelműbb navigációhoz több hely kellene, a PNAkon nincs ennyi.

2. A térkép sosem lesz naprakész, hacsak nem updateled folyamatosan, ergo lezárások, a legutóbbi térképfrissítésed utáni változások (egyirányúsított utcák) kapcsán csak rossz tanácsra számíthatsz.

Ezért érdemes olyan megoldást választani, ahol rendszeres updatekhez hozzáférsz, mert jobb ez mint a térképet tartalmazó kártya alkalmankénti horror áron való kicserélése.

3. A térkép eleve nem jó. Az egyirányú utca eltévesztése meglep, de pl. nem számol azzal, hogy a szűk, egyenetlen utcában, ha minden sarkon kanyarodsz, hogy spóroljon a teljes út alatt 5 métert, akkor sokkal lassabban haladsz mint főútvonalon.

Nem "bünteti" sem a kanyarodást, sem a jobbkezes utcát, sem az alárendelt utat semmivel a kereszeződésekben, pedig ugyelelassítani, esetleg megállni, elsőbbséget adni időbe tellik, ergo sokszor mégsem a leggyorsabb út lesz a leggyorsabb, mégsem a gazdaságos út lesz a gazdaságos, mert az útvonalak bejárásakor szerzett adatok, az egyéb elérhető adatok, stb. felhasználása nem pontos.

Hasonlóan elégtelen a kompok kapcsán az adatbázis, hiszen amikor már nem jár a komp, ott várni pár órát, hogy megspórolj 20 kilométert nem lesz a leggyorsabb, ergo, várakozási időt is be kell állítani.

rc · www.gpskalauz.blog.hu 2007.10.09. 15:30:22

Tényleg, a kompról jut eszembe: még a régi szép időkben az ique 3600-asom egy akkori (2004?) naviguide-al akart állandóan komppal vinni Pestről Tihanyba... Mondjuk az igazsághoz hozzátartozik, hogy elképzelhető hogy valahol ki lehetett volna kapcsolni a kompot, csak én nem találtam.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.10.09. 17:04:32

rc: Lehet, hogy kilométerben rövidebb. Meg kell nézni egy frissebb darabbal a legrövidebb utat keresve. Nem lepne meg, ha kiderülne rövidebb az az út (kilométerben), vagy a várakozást nem számolva, stb. akár a mai beállítások szerint is gyorsabban tűnne...