GPS kalauz - Utolsó kommentek
blfr6@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://gpskalauz.blog.hu/2007/11/15/az_ev_karacsonyi_ajandeka_svedorszagban/full_commentlist/1#c36327924
Válasz erre: Az év karácsonyi ajándéka
2018-12-16T21:15:29+01:00
2018-12-16T21:15:29+01:00
Wulfie
http://blog.hu/user/1397283
Idén a Mikulás nálam nem járt, biztosan nem volt GPS eszköze. bár már az okostelefonokon is van GPS, szóval picit berágtam az öregre. Egyébkét valóban hasznos ajándék, én még SEMMIT sem vettem és már december 16 <a rel="nofollow" href="https://www.ujsagomat.hu/extreme-digital/karacsonyi-ajandekok-hetfotol-10-12-2018/">www.ujsagomat.hu/extreme-digital/karacsonyi-ajandekok-hetfotol-10-12-2018/</a> online shopokban nézek, de szerintem nem jön meg időben
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/15/hello_kitty_gps/full_commentlist/1#c2964950
Válasz erre: Hello Kitty GPS
2008-08-01T23:53:50+02:00
2008-08-01T23:53:50+02:00
sammi
Sziasztok, na meg ez is nekem már ez a gps túl sok, mamár láttam ilyen macskás gumit biczóra, de ez már nagyon sok, tamagocsiban nincs ilyen?????? halkan megjegyzem nem normális, aki ezt italálta
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/24/otlet_gps_vasarlas_blaupupunkt_lucca/full_commentlist/1#c2855010
Válasz erre: Ötletek karácsonyi GPS vásárlásra: Blaupunkt TravelPilot Lucca 3.3 - inkább ne?
2008-07-21T16:07:56+02:00
2008-07-21T16:07:56+02:00
csipijesszes
Tökéletesen érthető menürendszer, könnyű, gyors kezelhetőség, precíz, maximálisan megbízható utitárs. Csak ajánlani tudom!
https://gpskalauz.blog.hu/2007/11/04/5_tipp_hogy_az_autos_tarto_ne_landoljon/full_commentlist/1#c2712523
Válasz erre: 5 tipp, hogy az autós tartó ne landoljon az öledben
2008-07-06T16:52:44+02:00
2008-07-06T16:52:44+02:00
taxi and maxi
segitséget kéerk!<br />
PNA készülék használata. <br />
cim beirása nekem nem ok-és<br />
taki<br />
<br />
https://gpskalauz.blog.hu/2007/11/06/garmin_mobil_az_elso_lepesek/full_commentlist/1#c1557644
Válasz erre: Az első lépések a Garmin-mobil felé
2008-02-24T19:01:39+01:00
2008-02-24T19:01:39+01:00
rc
http://blog.hu/user/64838
Google a barátod:) 500 euro az ára, hozzánk legközelebb nyugatra Olaszországban, keletre az oroszoknál kapható: <a rel="nofollow" href="http://www.gigabytecm.com/Eng/gbc_where2buy.aspx?tabIndex=6">www.gigabytecm.com/Eng/gbc_where2buy.aspx?tabIndex=6</a>
https://gpskalauz.blog.hu/2007/11/06/garmin_mobil_az_elso_lepesek/full_commentlist/1#c1556068
Válasz erre: Az első lépések a Garmin-mobil felé
2008-02-24T14:09:30+01:00
2008-02-24T14:09:30+01:00
Anna
ha valaki tud ilyen telót kérem írjon vagy ha esetleg az árát megtudná mondani.... Ide írjon:anna.orosz@citromail.hu
https://gpskalauz.blog.hu/2007/11/17/a_vegso_htc_kaiser_tytn_ii_p4550_teszt/full_commentlist/1#c1516401
Válasz erre: A végső HTC Kaiser / Tytn II / P4550 teszt-összefoglaló
2008-02-19T18:33:07+01:00
2008-02-19T18:33:07+01:00
Tibi
Nekem van egy.<br />
A jelenleg kaphato legjobb!!!<br />
Iphone csak luzereknek<br />
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/23/karacsonyi_gps_vasarlas_mio_c250/full_commentlist/1#c1287350
Válasz erre: Ötletek karácsonyi GPS vásárlásra: Mitac Mio C250
2008-01-16T14:35:30+01:00
2008-01-16T14:35:30+01:00
rc
http://blog.hu/user/64838
Véletlenül nem francia gyártmányú kocsid van? A fémgőzölt szélvédő szokott ilyen gondokat okozni, azt meg főleg a franciák használnak.<br />
Megoldás lehet a külső GPS antenna, bár nem tudom, hogy akarnál-e még párezer forintot arra költeni. Főleg ha a gyerek ingyen megtartja:)
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/23/karacsonyi_gps_vasarlas_mio_c250/full_commentlist/1#c1212731
Válasz erre: Ötletek karácsonyi GPS vásárlásra: Mitac Mio C250
2008-01-03T19:43:57+01:00
2008-01-03T19:43:57+01:00
dj
Tényleg jó kis gépnek tűnik. Csak. Ha beteszem a hozzá adott tartóba, azonnal elveszíti a jelet. Ha az első szélvédő közelébe teszem, elveszíti a jelet. <br />
Áthidaló megoldás, ha a gyerek a hátsó ülésen fogja és diktálja onnan merre kell menni, e azért az nem a legtökéletesebb.<br />
Hmm.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/11/28/kotelezo_a_gps_es_mobil_az_egyetemen/full_commentlist/1#c1065776
Válasz erre: Kötelező GPS-es mobil az egyetemen
2007-11-29T10:41:48+01:00
2007-11-29T10:41:48+01:00
dex.ion
http://blog.hu/user/17540
"buzadara 2007.11.29. 09:33:45"<br />
<br />
<br />
remélem ez vicc vót...
https://gpskalauz.blog.hu/2007/11/28/kotelezo_a_gps_es_mobil_az_egyetemen/full_commentlist/1#c1065756
Válasz erre: Kötelező GPS-es mobil az egyetemen
2007-11-29T10:38:47+01:00
2007-11-29T10:38:47+01:00
◄ViZion
http://blog.hu/user/61277
Az ien riasztásokra eddíg is volt rádiós panic button...<br />
Ez inkább néz ki kis plusz bevételnek, mint valós intézkedésnek...
https://gpskalauz.blog.hu/2007/11/28/kotelezo_a_gps_es_mobil_az_egyetemen/full_commentlist/1#c1065586
Válasz erre: Kötelező GPS-es mobil az egyetemen
2007-11-29T10:14:59+01:00
2007-11-29T10:14:59+01:00
A Hannibal Lektűr-attitűd
http://blog.hu/user/11688
diak: riszpekt
https://gpskalauz.blog.hu/2007/11/28/kotelezo_a_gps_es_mobil_az_egyetemen/full_commentlist/1#c1065411
Válasz erre: Kötelező GPS-es mobil az egyetemen
2007-11-29T09:46:13+01:00
2007-11-29T09:46:13+01:00
Golem
http://blog.hu/user/73346
Kezdik hozzászoktatni (paráztatni) szerencsétlen hülyéket a totális kontrolhoz. Az unokáknak meg fel sem fog tűnni már, hogy kötelező lesz születéskor leadni az ujjlenyomatot és a dns mintát. Ahogy a bőr alá ültetett jeladó sem. Szép új világ. Ha személyi-biztonsági okokból akartak volna jeladót adni nekik megtehették volna használhatóbb formában is. Teljesen életszerű ugye, hogy ha rádugrik a bokorból 3 terrorista (mer' azok olyanok ám), akkor van időd egy mobillal tetvészkedni.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/11/28/kotelezo_a_gps_es_mobil_az_egyetemen/full_commentlist/1#c1065342
Válasz erre: Kötelező GPS-es mobil az egyetemen
2007-11-29T09:33:45+01:00
2007-11-29T09:33:45+01:00
buzadara
Gyerekek!<br />
Egyetlen GPS sem tud kordinátát frissíteni zsebben/zárt helyen.<br />
Gondolkozzatok már!
https://gpskalauz.blog.hu/2007/11/28/kotelezo_a_gps_es_mobil_az_egyetemen/full_commentlist/1#c1065184
Válasz erre: Kötelező GPS-es mobil az egyetemen
2007-11-29T08:56:37+01:00
2007-11-29T08:56:37+01:00
diak
Engem, meg 3 tanárom akart feljelenteni, mert nem lehet laptoppal jegyzetelni csak kézzel. Ez a magyar felsőoktatás. Nem írok iskolát, még mindig én vagyok az egyetlen aki nem tollal ír.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/11/28/kotelezo_a_gps_es_mobil_az_egyetemen/full_commentlist/1#c1065151
Válasz erre: Kötelező GPS-es mobil az egyetemen
2007-11-29T08:47:27+01:00
2007-11-29T08:47:27+01:00
Könyvtár-ruhatár szak
Bölcsésznek minek laptop? A papír is kár belé.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/11/27/mi_lesz_veled_galileo/full_commentlist/1#c1065134
Válasz erre: Mi lesz veled, Galileo?
2007-11-29T08:41:24+01:00
2007-11-29T08:41:24+01:00
joe
Európa alszik ,a bürökrácia gondoskodik a nyugodt álomról . Jó lenne egy ingyenes , méteres pontosságú rendszer , bőven megtérülne a bevezetése szerintem .
https://gpskalauz.blog.hu/2007/11/28/kotelezo_a_gps_es_mobil_az_egyetemen/full_commentlist/1#c1065128
Válasz erre: Kötelező GPS-es mobil az egyetemen
2007-11-29T08:40:06+01:00
2007-11-29T08:40:06+01:00
holex
http://blog.hu/user/31163
persze, méghogy megvédeni akaják őket... haha. mindjárt elhiszem.<br />
<br />
jobban hihető lenne, ha inkább azt akarnák megtudni, hogy merrefelé járnak a drága hallgatóik: amikor nem az előadáson vannak bent, vajon akkor éppen melyik kocsmában lófrálnak...?<br />
<br />
ez hihetőbb lenne... és nyilván ez is cél a GPS-es mobillal, ami "véletlenül" mondjuk 15 percenként automatikusan elküldi a koordinátáit egy adott központi szerver felé, ahol szépen nyilvántartják a hallhgatók összes mozgását...<br />
https://gpskalauz.blog.hu/2007/11/28/kotelezo_a_gps_es_mobil_az_egyetemen/full_commentlist/1#c1065109
Válasz erre: Kötelező GPS-es mobil az egyetemen
2007-11-29T08:35:13+01:00
2007-11-29T08:35:13+01:00
Kobaljov
http://blog.hu/user/21148
"(Ha pl. az ember bemegy az ELTE lágymányosi épületébe, több embert lát laptoppal, mint anélkül.)"<br />
<br />
Mivel a TTK de főleg az IK ott székel, a többi telephelyen, más intézményekben azért nem ilyen a helyzet.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/11/19/kukkolas_vagy_jogos_felugyelet/full_commentlist/1#c1016788
Válasz erre: Kukkolás vagy jogos felügyelet?
2007-11-19T21:30:45+01:00
2007-11-19T21:30:45+01:00
garrotter
http://blog.hu/user/36976
Végülis a hivatali kocsi jogtalan használata ugyanúgy lopásnak számít, mintha a benzin árát kivette volna a kaszából (nem beszélve az órabérről). Az más kérdés, ha ez nincs szabályozva a munkaszerződésben, vagy a kollektív szerződésben, veszíteni fog a munkáltató, főleg Amerikában.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/17/pda_t_venni_felesleges/full_commentlist/1#c1008542
Válasz erre: PDA-t venni felesleges?
2007-11-17T20:28:47+01:00
2007-11-17T20:28:47+01:00
Rwindx
http://blog.hu/user/37162
Ha jól tudom az Android inkább plattform felhasználói funkciók és felület kialakítására, mint operációs rendszer. Tény egyelőre elég keveset tudok róla, de ha jelenlegi információm alapján jól feltételezem, akkor nem fognak ütközni.<br />
Majd meglátjuk. Többet kellene tudnom az Androidról, hogy erről érdemben tudjak valamit mondani.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/17/pda_t_venni_felesleges/full_commentlist/1#c1008506
Válasz erre: PDA-t venni felesleges?
2007-11-17T20:09:52+01:00
2007-11-17T20:09:52+01:00
rc
http://blog.hu/user/64838
Szó se róla, jól néz ki. Bár szerintem a platformnak nem sok esélye lesz az Androiddal szemben... (Ráadásul mintha az is Linux alapú lenne - ha jól emléxem)
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/17/pda_t_venni_felesleges/full_commentlist/1#c1008438
Válasz erre: PDA-t venni felesleges?
2007-11-17T19:47:11+01:00
2007-11-17T19:47:11+01:00
Rwindx
http://blog.hu/user/37162
ehh, a vessző került a linkbe, mindegy, a lényege hogy Linux alapú GPS-el felszerelt telefon.<br />
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/17/pda_t_venni_felesleges/full_commentlist/1#c1008434
Válasz erre: PDA-t venni felesleges?
2007-11-17T19:45:44+01:00
2007-11-17T19:45:44+01:00
Rwindx
http://blog.hu/user/37162
Én ennek a végleges változatának megjelenésére várok: <a href="http://www.openmoko.com,">www.openmoko.com,</a> talán mást is érdekel :) Én személy szerint windowsos izét a kezembe nem vennék :)<br />
https://gpskalauz.blog.hu/2007/11/16/myspace_gps/full_commentlist/1#c1008367
Válasz erre: iWiW+GPS=?
2007-11-17T19:19:13+01:00
2007-11-17T19:19:13+01:00
gravy_t
http://blog.hu/user/6708
akkor boldogan halok meg ...
https://gpskalauz.blog.hu/2007/11/16/myspace_gps/full_commentlist/1#c1008347
Válasz erre: iWiW+GPS=?
2007-11-17T19:09:35+01:00
2007-11-17T19:09:35+01:00
hematite
http://blog.hu/user/59713
gravy, van mar ilyen
https://gpskalauz.blog.hu/2007/11/16/myspace_gps/full_commentlist/1#c1008228
Válasz erre: iWiW+GPS=?
2007-11-17T18:25:48+01:00
2007-11-17T18:25:48+01:00
gravy_t
http://blog.hu/user/6708
ennek most örülni kéne?<br />
<br />
ha kellően szélessávú lesz mindenhol a net, köthetne mindenki egy webkamerát a fejére, és élőben felküldhetné a gpses iwiwre. az lenne ám az igazi...
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/17/pda_t_venni_felesleges/full_commentlist/1#c1008163
Válasz erre: PDA-t venni felesleges?
2007-11-17T18:02:27+01:00
2007-11-17T18:02:27+01:00
bldo
http://blog.hu/user/53230
Én egy S60 alapú nokiát cseréltem le egy WM5 alapú Asus PDAGSM kombóra. Sokkal (értsd: sokkal) jobb, mint a szutyok nokia. Mind anyaghasználatban (nem ropog, recseg), mind megbízhatóságban.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/18/verprofiknak_nokia_n810_gps_el_telefon_n/full_commentlist/1#c956974
Válasz erre: Vérprofiknak: Nokia N810 - GPS-el, telefon nélkül
2007-11-06T00:30:10+01:00
2007-11-06T00:30:10+01:00
sess
A telefon + \"üzleti\" funkciókra ott van a Communicator vonal.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/31/gps_pda_vasarlas_mitac_mio_a701/full_commentlist/1#c948567
Válasz erre: Karácsonyi GPS PDA vásárlás: Mitac Mio A701
2007-11-02T20:35:56+01:00
2007-11-02T20:35:56+01:00
kopa.
http://blog.hu/user/28607
Már most is alig lehet találni :D
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/17/pda_t_venni_felesleges/full_commentlist/1#c937373
Válasz erre: PDA-t venni felesleges?
2007-10-30T13:02:25+01:00
2007-10-30T13:02:25+01:00
TheElf
http://blog.hu/user/8384
Nem tudom, nekem úgy tűnik sok Windows Mobile alapú PDA telefon sokkal stabilabb mint nem egy Series 60at futtató Nokia okosság.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/18/verprofiknak_nokia_n810_gps_el_telefon_n/full_commentlist/1#c897330
Válasz erre: Vérprofiknak: Nokia N810 - GPS-el, telefon nélkül
2007-10-19T07:51:46+02:00
2007-10-19T07:51:46+02:00
rc
http://blog.hu/user/64838
Van igazság abban amit mondotok, viszont abban a korban, amikor az üzleti felhasználóknak szóló laptopokban is egyre inkább elterjed a beépített GSM, sőt HSDPA (lásd pl. thinkpad vonal), akkor a világ első számú mobilgyártója igazán rakhatna bele ilyen opciót. Szerintem. De még egyszer mondom, a másik oldalban is sok igazság van.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/18/verprofiknak_nokia_n810_gps_el_telefon_n/full_commentlist/1#c897179
Válasz erre: Vérprofiknak: Nokia N810 - GPS-el, telefon nélkül
2007-10-19T01:28:32+02:00
2007-10-19T01:28:32+02:00
me
Nekem pl. ez kifejezetten tetszik, amennyiben bluetoothon keresztül a telefonom gprs-ével tudonk netezni. Így ugyanis én döntöm el, mikor viszek magammel egy kis telefont, és mikor egy féltéglát. csak szánni tudom azokat, akik a kitekergetős, 200eFt-os Qtek9x00-ükkel mennek sörözni... vagy megenni egy hekket a strandon... <br />
<br />
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/18/verprofiknak_nokia_n810_gps_el_telefon_n/full_commentlist/1#c897151
Válasz erre: Vérprofiknak: Nokia N810 - GPS-el, telefon nélkül
2007-10-19T00:41:30+02:00
2007-10-19T00:41:30+02:00
phanatic
http://blog.hu/user/47700
a tisztelt közönség meg mikor fogja észrevenni, hogy ez az egész termékvonal (bizony, nem az első ilyen készülék - lásd 770, N800) nem a telefonálásról, hanem az internetezésről szól?
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/17/pda_t_venni_felesleges/full_commentlist/1#c890444
Válasz erre: PDA-t venni felesleges?
2007-10-17T11:59:40+02:00
2007-10-17T11:59:40+02:00
rc
http://blog.hu/user/64838
na, pontosan erre gondoltam:)
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/17/pda_t_venni_felesleges/full_commentlist/1#c889777
Válasz erre: PDA-t venni felesleges?
2007-10-17T09:19:01+02:00
2007-10-17T09:19:01+02:00
garrotter
http://blog.hu/user/36976
Én egyetértek.<br />
Nevetséges, hogy egy ilyen kütyü 2 percig indul. És ugye az ember nem önszántából indítja újra, csak éppen a windows meghal rajta és resetelni kell (a héten láttam egy több mint 5 perces indulást, mert a benne lévő 4G-s kártya majdnem tele van). Ezzel hívjál gyorsan segítséget.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/10/repulni_a_sajat_fejem_felett/full_commentlist/1#c870961
Válasz erre: Repülni a saját fejem felett
2007-10-10T19:32:31+02:00
2007-10-10T19:32:31+02:00
TheElf
http://blog.hu/user/8384
Értelme? Nincs, sőt zavaró. Legalábbis értelmes felhasználót feltételezbe, de a legtöbb GPS felhasználó számára az eszköz egy divatcikk amit nem használ, nem is tud használni. Nekik ez jó. Talán ezzel nem fordulnak be a vasúti sínre :D
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/09/jotanacs_sose_bizz_vakon_a_gps_ben/full_commentlist/1#c866776
Válasz erre: Sose bízz vakon a GPS-edben!
2007-10-09T17:04:32+02:00
2007-10-09T17:04:32+02:00
TheElf
http://blog.hu/user/8384
rc: Lehet, hogy kilométerben rövidebb. Meg kell nézni egy frissebb darabbal a legrövidebb utat keresve. Nem lepne meg, ha kiderülne rövidebb az az út (kilométerben), vagy a várakozást nem számolva, stb. akár a mai beállítások szerint is gyorsabban tűnne...
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/09/jotanacs_sose_bizz_vakon_a_gps_ben/full_commentlist/1#c866434
Válasz erre: Sose bízz vakon a GPS-edben!
2007-10-09T15:30:22+02:00
2007-10-09T15:30:22+02:00
rc
http://blog.hu/user/64838
Tényleg, a kompról jut eszembe: még a régi szép időkben az ique 3600-asom egy akkori (2004?) naviguide-al akart állandóan komppal vinni Pestről Tihanyba... Mondjuk az igazsághoz hozzátartozik, hogy elképzelhető hogy valahol ki lehetett volna kapcsolni a kompot, csak én nem találtam.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/a_nokiara_erdemes_lesz_odafigyelni/full_commentlist/1#c865158
Válasz erre: Vérprofiknak: A Nokiára érdemes lesz odafigyelni
2007-10-09T11:00:31+02:00
2007-10-09T11:00:31+02:00
nonok
http://blog.hu/user/33988
pegte: Ebben egyetértünk.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/a_nokiara_erdemes_lesz_odafigyelni/full_commentlist/1#c865144
Válasz erre: Vérprofiknak: A Nokiára érdemes lesz odafigyelni
2007-10-09T10:56:57+02:00
2007-10-09T10:56:57+02:00
pegte
Amúgy meg, hogy a fenébe lehet ekkora bizniszt harmadik partner jóindulatára bízni? Nem mernék autót venni, ha a kerékből a levegőt bármikor, akár út közben is kiengedhetné a levegőtulajdonos.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/a_nokiara_erdemes_lesz_odafigyelni/full_commentlist/1#c865113
Válasz erre: Vérprofiknak: A Nokiára érdemes lesz odafigyelni
2007-10-09T10:49:51+02:00
2007-10-09T10:49:51+02:00
TheElf
http://blog.hu/user/8384
pegte: A harci helyzetek kapcsán a fokozatokban tévedsz, ezen felül mindannyian láttuk, hogy az iraki háború alatt sem volt a GPS korlátozva.<br />
<br />
Leállítani a rendszert biztos nem fogják, pl. a GPS vezérlésű bombáik miatt sem, de ugye a GPSnél alapvetően két pontossági szint van, az egyiket civileknek vállalják, garantálják, a másik a teljes pontosság, ami katonáknak járna, a civilek számáramegfelelő feltételek megléte esetén biztosítható. Clinton döntése óta biztosítják is ezt a pontosságot.<br />
<br />
Miért nem lett pontatlan a GPS Irak kapcsán? Mert különböző technológiákkal a pontatlan GPS is közel pontossá tehető. Ergo: Az ellenséget nem szivatja meg a pontatlanság, de az amerikai polgárokat igen.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/09/jotanacs_sose_bizz_vakon_a_gps_ben/full_commentlist/1#c865072
Válasz erre: Sose bízz vakon a GPS-edben!
2007-10-09T10:44:00+02:00
2007-10-09T10:44:00+02:00
TheElf
http://blog.hu/user/8384
Nem akarok nagyon bonyolult magyarázatot adni, de alapvetően a hasonló hibák a legtöbbször 3 okra vezethetőek vissza.<br />
<br />
1. A hangos navigáció nincs felkészítve a vasút előtti lassításra és a most szót sokan félreérthetik ilyenkor, ehhez intelligencia kell. Ezen felül útra helyez, olykor rossz útra, ezért időnként rossz tanácsot is kapsz, de ezen a józan ész, és a térképre pillantás segítene. Az egyértelműbb navigációhoz több hely kellene, a PNAkon nincs ennyi.<br />
<br />
2. A térkép sosem lesz naprakész, hacsak nem updateled folyamatosan, ergo lezárások, a legutóbbi térképfrissítésed utáni változások (egyirányúsított utcák) kapcsán csak rossz tanácsra számíthatsz.<br />
<br />
Ezért érdemes olyan megoldást választani, ahol rendszeres updatekhez hozzáférsz, mert jobb ez mint a térképet tartalmazó kártya alkalmankénti horror áron való kicserélése.<br />
<br />
3. A térkép eleve nem jó. Az egyirányú utca eltévesztése meglep, de pl. nem számol azzal, hogy a szűk, egyenetlen utcában, ha minden sarkon kanyarodsz, hogy spóroljon a teljes út alatt 5 métert, akkor sokkal lassabban haladsz mint főútvonalon.<br />
<br />
Nem "bünteti" sem a kanyarodást, sem a jobbkezes utcát, sem az alárendelt utat semmivel a kereszeződésekben, pedig ugyelelassítani, esetleg megállni, elsőbbséget adni időbe tellik, ergo sokszor mégsem a leggyorsabb út lesz a leggyorsabb, mégsem a gazdaságos út lesz a gazdaságos, mert az útvonalak bejárásakor szerzett adatok, az egyéb elérhető adatok, stb. felhasználása nem pontos.<br />
<br />
Hasonlóan elégtelen a kompok kapcsán az adatbázis, hiszen amikor már nem jár a komp, ott várni pár órát, hogy megspórolj 20 kilométert nem lesz a leggyorsabb, ergo, várakozási időt is be kell állítani.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/a_nokiara_erdemes_lesz_odafigyelni/full_commentlist/1#c865031
Válasz erre: Vérprofiknak: A Nokiára érdemes lesz odafigyelni
2007-10-09T10:34:09+02:00
2007-10-09T10:34:09+02:00
nonok
http://blog.hu/user/33988
Egyébként meg a Galileo-t majd nem kapcsolják le vörös fokozatú harci helyzetben, mi? Hát persze!<br />
(Úgy látszik, csak szidni illik az USA itten, mivel az előző reakcióm már nem jelent meg.)
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/a_nokiara_erdemes_lesz_odafigyelni/full_commentlist/1#c865017
Válasz erre: Vérprofiknak: A Nokiára érdemes lesz odafigyelni
2007-10-09T10:30:15+02:00
2007-10-09T10:30:15+02:00
nonok
http://blog.hu/user/33988
Ja, igaz is! Az a "ronda" USA, vörös fokozatú harci helyzetében nem azzal foglalkozna, hogy Géza bácsi odatalál-e a strandra. Botrány!
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/a_nokiara_erdemes_lesz_odafigyelni/full_commentlist/1#c864982
Válasz erre: Vérprofiknak: A Nokiára érdemes lesz odafigyelni
2007-10-09T10:22:39+02:00
2007-10-09T10:22:39+02:00
pegte
Nonok!<br />
Nem tudod véletlenül, a készülékgyártók felé garantál-e jelpontosságot, vagy egyáltalán jelet az USA? Pl. vörös fokozatú harci helyzetben nem csodálkoznék, ha az egészet egy ezredes lekapcsolná..., aztán Géza bácsi nem talál el Zadarba az autópályán.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/a_nokiara_erdemes_lesz_odafigyelni/full_commentlist/1#c864979
Válasz erre: Vérprofiknak: A Nokiára érdemes lesz odafigyelni
2007-10-09T10:21:29+02:00
2007-10-09T10:21:29+02:00
TheElf
http://blog.hu/user/8384
A két inches kijelző közel alkalmatlan arra, hogy menet közben BIZTONSÁGGAL lehessen használni, és a 6630 ugye nem a kisméretű divattalefonok családjába tartozik, és nem is az olcsó telefonok közé.<br />
<br />
Ahhoiz ezég nagy a kijelző, hogyha ránézel, erre figyelsz, stb. tudd használni, de a méret kapcsán (és az elhelyezés kapcsán) a cél az, hogy menet közben anélkül is lásd és megértsd, hogy oda kellene nézni, megoszd a figyelmedet. <br />
<br />
Na erre már nem alkalmas...
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/a_nokiara_erdemes_lesz_odafigyelni/full_commentlist/1#c864892
Válasz erre: Vérprofiknak: A Nokiára érdemes lesz odafigyelni
2007-10-09T09:57:21+02:00
2007-10-09T09:57:21+02:00
HA5NX
Szerintem semmi gond egy telefon kijelzőjének méretével. Legalább is nekem tökéletesen megfelel pl. a Nokia6630 kb. 2 inches kijelzője navigációra.<br />
Persze egy kétszer ekkora PDA/PNA sokkal jobb lenne, de ez is használható. (Sasszem lennék? :-) )<br />
<br />
Az antenna probléma mindenkit sújt, aki kis méretbe próbálja belepakolni a GPS-t. De erre ott vannak alternatívaként pl. a bluetooth-os külső GPS modulok, ha a belső nem működik (pl. kocsiban).
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/a_nokiara_erdemes_lesz_odafigyelni/full_commentlist/1#c864766
Válasz erre: Vérprofiknak: A Nokiára érdemes lesz odafigyelni
2007-10-09T09:24:37+02:00
2007-10-09T09:24:37+02:00
nonok
http://blog.hu/user/33988
Nekem csak az röhejes, ahogyan az Amerikát utáló, hazai média tendenciózusan elhallgatja a teljes GPS üzlet alapját.Az pedig nem más,mint az USA - szinte már a naivitás határán túli - jóindulata.Kellett hozzá akkor,amikor Clinton engedélyezte a mai pontosság használatát a világ minden lakója számára,függetlenül attól,hogy USA állampolgár-e.(Akiknek az adójából ugyebár mindez megvalósult.)Továbbá folyamatosan,amikor bármiféle havadíj nélkül mindezt használhatjuk.Mert ez nekünk így "természetes".Hát persze!Lenne csak európai,vagy orosz ez a rendszer!Mindenki természetesnek venné,hogy ugyan miért is használhatná ingyen.Persze érzik ezt Európában is.Ezért kezdődött el, és vajúdik már évek óta a gőgösen beharangozott Galileo program.Talán 10 év múlva lesz is belőle valami...
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/a_nokiara_erdemes_lesz_odafigyelni/full_commentlist/1#c864288
Válasz erre: Vérprofiknak: A Nokiára érdemes lesz odafigyelni
2007-10-09T00:40:39+02:00
2007-10-09T00:40:39+02:00
TheElf
http://blog.hu/user/8384
dani: A hely nem nagyon van a kütyükben nem minden esetben igaz, és a PNAk esetén sincs több hely, ami csak GPS, nagyobb, komolyabb darab, az meg magától nem vezet célhoz, nincs benne térkép, stb.<br />
<br />
Mondjuk szerintem egy HTC Advantage méreteit elnézve biztos több hely jut az antennának, mint sok kisebb PNAban. <br />
<br />
Persze külső antenna még jobb. <br />
<br />
A telefonok kapcsán a méret nem csak az antennánál gond, hanem a rajtuk lévő TFT sem lesz elég nagy ahhoz, hogy vezetés közben lásd. Egy olcsó telefon esetében nem fér bele az árba az ilyen szempontból is megfelelő méretű kijelző. Akkor az elhelyezés a jelenlegitől eltérő kialakítású, és drágább autóskészlet vásárlására buzdít.<br />
<br />
Ergo: ahogy a mobiltelefonnal való fényképezés, videozás után elnézést kérsz a használhatatlan minőségért, elnézést fogsz kérni a késésért is, mert a telefon nem látható navigációja miatt eltévedtél. Baromira hasznos funkció. <br />
<br />
Nem az a cél, hogy JÓ legyen, hanem ilyen helyzetben a GPS funkció megvalósítása nem túl drága, ellenben a nokia el tudja mondani: Új telefongeneráció jött ki, ez többet tud, vegyél új telefont.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/gps_vasarlas_mire_figyelj/full_commentlist/1#c864257
Válasz erre: Kezdőknek: GPS vásárlás – mire figyelj?
2007-10-09T00:24:52+02:00
2007-10-09T00:24:52+02:00
TheElf
http://blog.hu/user/8384
Mivel a legjobb barátodról van szó, valószínűleg tisztában vagy mind azzal, hogy kb. mit engedhetnek meg maguknak, és azzal is, hogy mire fogják használni a GPSt. Mert gondolom te is tapasztaltad, hogy nem mindigaz a funkció dominál, ami miatt megveszik az eszközt. <br />
<br />
Igen, jó és kényelmes, ha van, de akinek a közlekedése a legtöbbször a napi rutinban merül ki, és jobban ismeri a terepet mint bármilyen navigációs rendszer, annak bár a navigációs rendszer, mint érdekes valami jelenti az indokot a vásárláshoz, hasznos pedig elsősorban az egyéb funkciói miatt lehet. <br />
<br />
A térkép kapcsán: Ha a frissítés kártyacserével történik ami 10000 forint / alkalom, és erre sűrűn van szükség, akkor egy PNA nem biztos, hogy a legjobb választás. <br />
<br />
Egy PNA esetén a térképet, a softwaret általában egyetlen forrásból tudod beszerezni, addig egy PDA esetében tudsz váltani, ha szükséges. /nem biztos, hogy minden régióhoz, mindig ugyanaz a cég rendelkezik majd jó térképpel/<br />
<br />
Hiába van ugyanis a myGuideken is Windows, ha az nem teljes, az eszközt a legtöbb software nem támogatja, a gombjait még kevésbé ismerik fel... <br />
<br />
(PDA, PDA telefonok esetén pedig a microdrive elkerülése a hasznos)
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/a_nokiara_erdemes_lesz_odafigyelni/full_commentlist/1#c864199
Válasz erre: Vérprofiknak: A Nokiára érdemes lesz odafigyelni
2007-10-09T00:01:00+02:00
2007-10-09T00:01:00+02:00
dani
A sok vásárló caak azt nézi, hogy de jó, van benne GPS. Aki kicsit tájékozottabb az rájön, hogy SiRFStarIII vevő van bennük és örül. Aki még tájékozottabb az azt is tudja, hogy a SiRF, bár csodás jószág, 0 jelből nem tud mit kihozni. Márpedig egy jó antenna nélkül a jel 0-hoz fog tartani, főleg fás parkban (erdőben már pontosan 0 lesz). Kb. hegytetőn magasra emelve már talál is elég műholdat. Az antennát egy bizonyos méret alá csökkentve, bármilyen fajta antennát is használsz, nem lesz jó a vétel. A mobil/PDA gyártók ezen spórolnak, mivel hely nem nagyon van a kütyükben.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/a_nokiara_erdemes_lesz_odafigyelni/full_commentlist/1#c864053
Válasz erre: Vérprofiknak: A Nokiára érdemes lesz odafigyelni
2007-10-08T23:01:05+02:00
2007-10-08T23:01:05+02:00
aeduard
Szerintem viccnek is tulzas, h a Nokia a vilag legnagyobb kameragyartoja, ennyi erovel azt is mondhatnak, h ok keszitik legtobb TVt a vilagon :), mert filmet nezni a telefon kijelzojen is lehet. A GPSes PDA/PNA-k eseteben kielezettebb lesz a verseny, mert a jo marketing sok embert meg tud hulyiteni, de ott is ugyan az a helyzet. Az ujabb PNAk kijelzoje 4 col folott van, es ez nagyon hasznos annak, aki komolyan gondolja az autos navigaciot. Aki terepen hasznalna, az meg PNAt sem vesz, nem, h Nokiat. Szerintem jelenleg meg az is gond, h intenziv hasznalat mellett, WiFi/BT/multimedia/GPS es nem utolso sorban telefonalas mellett, a mai telefonok akkui nagyon keveset birjak.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/a_nokiara_erdemes_lesz_odafigyelni/full_commentlist/1#c864034
Válasz erre: Vérprofiknak: A Nokiára érdemes lesz odafigyelni
2007-10-08T22:55:19+02:00
2007-10-08T22:55:19+02:00
Spiderpig
http://blog.hu/user/53973
A nokia mindíg is szeretett volna nagyot markolni, de nem mindíg jött össze neki, példának elég az n-gage irtózatos buktáját megemlíteni. A "A Nokia pár éve kijelentette, hogy ő lesz a világ legnagyobb kameragyártója" kijelentés pedig egy szánakozó mosolynál többet nem érdemel.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/gps_vasarlas_mire_figyelj/full_commentlist/1#c863801
Válasz erre: Kezdőknek: GPS vásárlás – mire figyelj?
2007-10-08T21:37:54+02:00
2007-10-08T21:37:54+02:00
rc
http://blog.hu/user/64838
TheElf: egyetértek:) Csak már szegénynek így is kerekedett a szeme... (Ezért nem akartam még elkezdeni magyarázni neki pl. a Garmin-vonalat is:) De gondolkodom, hogy összerakjak egy részletesebb .xls file-t, abba bele lehetne még több szempontot rakni.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/gps_vasarlas_mire_figyelj/full_commentlist/1#c863755
Válasz erre: Kezdőknek: GPS vásárlás – mire figyelj?
2007-10-08T21:24:33+02:00
2007-10-08T21:24:33+02:00
TheElf
http://blog.hu/user/8384
Sok más dolog van ami még fontos lehet :)
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/gps_vasarlas_mire_figyelj/full_commentlist/1#c863725
Válasz erre: Kezdőknek: GPS vásárlás – mire figyelj?
2007-10-08T21:14:54+02:00
2007-10-08T21:14:54+02:00
...
A térkép sem elhanyagolható szempont! A legjobb magyarországi a Top-Map féle: ezek futnak az iGo szoftver különböző változataiban (Mio, LG, MyGuide, stb.), a Garminokhoz kapható NaviGuide-ban és a TeleAtlason keresztül még jó pár egyéb készülékben is (pl. TomTom).<br />
<br />
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/a_nokiara_erdemes_lesz_odafigyelni/full_commentlist/1#c863572
Válasz erre: Vérprofiknak: A Nokiára érdemes lesz odafigyelni
2007-10-08T20:32:06+02:00
2007-10-08T20:32:06+02:00
HA5NX
Szia Péter!<br />
<br />
Rossz a hasonlat. Ugyanis a Casio óra műszaki paraméterekben nem marad el egy "Schaffausen"-től, sőt megkockáztatom hogy jobb is. Teljesen másért fizetsz € ezreket...<br />
<br />
Viszont pl. a Nikon (Canon, Olympus, Pentax...) ma még nagyságrendekkel jobb fényképezőgépet gyárt, mint amit egy telefongyártó a telefonjába tud tenni. S ebben nehéz is lesz változást elérni, mert a felbontás önmagában édes kevés, a jó optikához, minőségi CCD-hez méret kell. Lényegesen nagyobb méret, mint amit egy telefon eltűr. S ha javul is egy 4mm méretű lencse és CCD minősége, ugyanúgy javul a 40mm méretűé is... A "Schneider-Kreuznach lens" és hasonló feliratok parasztvakítás kategória.<br />
(Hogy a SOny vagy a Nokia csinál-e nagyobb bevételt kamerákból nem tudom. Azt hiszem a Sony, hiszen neki ott vannak a Sony kamerák és a Sony-Erricsson telefonok is.)<br />
<br />
A GPS egy harmadik eset. Itt egy mobiltelefon hozni tudja azokat a paramétereket, amiket egy külön PNA és arról sincs szó, hogy mondjuk öltönyben nem illik Nokiával navigálni, csak Garminnal...<br />
<br />
A "különálló GPS" gyártók lényegesen nehezebb helyzetben vannak a fényképezőgépgyártóknál és a svájci órásmestereknél is. Ugyanis a másik kettővel ellentétben nekik ahogy én látom nem sok érvük lesz arra, miért is vegyen valaki külön navigációs eszközt.<br />
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/a_nokiara_erdemes_lesz_odafigyelni/full_commentlist/1#c863555
Válasz erre: Vérprofiknak: A Nokiára érdemes lesz odafigyelni
2007-10-08T20:27:50+02:00
2007-10-08T20:27:50+02:00
TheElf
http://blog.hu/user/8384
Peter: Szerintem pedig ez nem igaz, a Sony pedig szintén nem erős a fényképezőgép piacon sem pl.<br />
<br />
Miért? Mert a telefon árának egy kis része fordítódik erre a célra, és a kamera csak kis mértékben emeli a telefon eladhatóságát, árát.<br />
<br />
Ezen felül a telefon ilyen célra csak igen korlátozottan használható...
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/a_nokiara_erdemes_lesz_odafigyelni/full_commentlist/1#c863544
Válasz erre: Vérprofiknak: A Nokiára érdemes lesz odafigyelni
2007-10-08T20:24:22+02:00
2007-10-08T20:24:22+02:00
RogerNyul
http://blog.hu/user/57063
.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/a_nokiara_erdemes_lesz_odafigyelni/full_commentlist/1#c863528
Válasz erre: Vérprofiknak: A Nokiára érdemes lesz odafigyelni
2007-10-08T20:20:18+02:00
2007-10-08T20:20:18+02:00
RogerNyul
http://blog.hu/user/57063
A parkban sétáláshoz minek GPS? Most komolyan.(?) Nálam ez a márka megszűnt létezni a 6110-esem halálakor. Azóta valahogy a Nokedli nem tudott olyan telót készíteni, (nekem) ami meg felelne az amúgy sem túl nagy igényeimnek.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/a_nokiara_erdemes_lesz_odafigyelni/full_commentlist/1#c863441
Válasz erre: Vérprofiknak: A Nokiára érdemes lesz odafigyelni
2007-10-08T19:56:53+02:00
2007-10-08T19:56:53+02:00
Peter
Tudod Gbr, ezt lehet mondani a CASIO-ra is, miközben a Schaffausen-re gondolsz. Mennyi bevételt csinál a SONY kamerából, és mennyit a Nokia. Amúgy nem tudom, de szinte biztos vagyok benne, hogy ha most még nem is, jövőre, vagy utána a Nokia többet fog.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/a_nokiara_erdemes_lesz_odafigyelni/full_commentlist/1#c863351
Válasz erre: Vérprofiknak: A Nokiára érdemes lesz odafigyelni
2007-10-08T19:26:29+02:00
2007-10-08T19:26:29+02:00
Gbr
"o lesz a világ legnagyobb kameragyártója", mivan? Arra belyegre gondolsz a telefon seggen? Nevetseges, meg egy Pajtassal is jobb kepet csinalsz.
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/06/kezdoknek_milyen_gps_t_vegyek/full_commentlist/1#c863279
Válasz erre: Kezdőknek: Milyen GPS-t vegyek?
2007-10-08T19:02:58+02:00
2007-10-08T19:02:58+02:00
TheElf
http://blog.hu/user/8384
Akad egy apróbb tévedés: A legtöbb PNAtól nem várhasz el nagyobb stabilitást mint egy PDAtól, mert ugyanaz a Windows fut rajta, és egy igencsak rokon software...<br />
<br />
A PNAk döntő többségén szintén windows fut, még akkor is, ha nem látod rajta. Sok esetben a dobozon is fenn van a verziószám, más esetben nehezebb felderíteni. <br />
<br />
Ellenben nem teljes a windows, a különböző programok hiányoznak róla, kevesebb a tárhely, sokminden összedobott szükségmegoldás, hogy a térkép ingyenes-e azt nehéz megmondani. Mondjuk úgy: A termék árában benne van a térkép ára is.<br />
<br />
Cserébe a térképet ritkábban frissítik, nincs benne egy napi ingyenes frissítés is, a térkép sokszor rosszabb, a navigációs software funkcióiból pár dolog le van tiltva, stb. Az akkumulátor élettartam pedig nem a flash memória és az oprendszer méretétől függ elsősorban. (A PDA esetén a gyorsabb proci többet fogyaszt, de ehhez jobb telepet is kapsz)<br />
<br />
A listáról kimaradtak a GPSsel szerelt telefonok :) Kimaradtak azok a GPS vevők amik nem éppen gyufásdoboz méretűek, sem térkép, sem windows nincs rajtuk, csak az adatokat írják ki. A gyufásdoboz méretűeknek nem kell mindig külső áramforrás (Pl. USB is jó nekik)<br />
<br />
Az autós navigáció mellett akad sok más feladat amire jó lehet a GPS: Pl. gyalog is lehet navigálni, vagy éppen az elkészült fényképekhez lehet hely adatot is tárolni, ami hasznos, vagy számos közvetlenül a GPShez kötődő hobbi lehet.<br />
<br />
A térkép nélküli, de vízálló, víz felszínén úszó, töltés nélkül igen hosszú ideig is működőképes kütyüt a csónakból való horgászathoz is lehet használni: tudod hol etettél, hova kell menned, navigálni tudsz.<br />
<br />
Ergo akad sokféle alapvetően nem autós alkalmazás. <br />
<br />
De autózásnál sem mindig az út megkeresése a fontos, hanem pl. az úthibák helyének rögzítése is hasznos lehet :)
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/a_nokiara_erdemes_lesz_odafigyelni/full_commentlist/1#c863271
Válasz erre: Vérprofiknak: A Nokiára érdemes lesz odafigyelni
2007-10-08T19:02:07+02:00
2007-10-08T19:02:07+02:00
Komplikato
Most lennék kíváncsi a nav'n'go arcra aki derülátóan nyilatkozta 2006 végén, hogy a Nokia minden telefonba GPS-t akar 2010-re. Azt lehet nem gondolta, hogy nem az iGO és variánsai fognak rajta futni?<br />
Most az a kérdés felveszi e valaki a lépést? Másik gyártó? És mivel?
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/08/a_nokiara_erdemes_lesz_odafigyelni/full_commentlist/1#c863091
Válasz erre: Vérprofiknak: A Nokiára érdemes lesz odafigyelni
2007-10-08T18:06:57+02:00
2007-10-08T18:06:57+02:00
tippelnék
http://blog.hu/user/61930
sétálgatós, téblábolós - csak, hogy térkép legyen nálunk - navigációhoz már a symbianos összvér megoldások is kielégítőek voltak. <br />
<br />
ez meg egy technológiai/technikai törvényszerűség: az idő haladtával, ahogy esik a "techológia" ára lassan megjelenik a kiegészítőként funkcióként is, így nem csak a 150k+ prémium telefonokban várható (el). <br />
pl: digitális fényképezőgépek -> telefonban -> 2x telefonban
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/06/kezdoknek_milyen_gps_t_vegyek/full_commentlist/1#c859675
Válasz erre: Kezdőknek: Milyen GPS-t vegyek?
2007-10-07T18:02:56+02:00
2007-10-07T18:02:56+02:00
rc
http://blog.hu/user/64838
Nem, semmilyen előfizetési díjat nem kell fizetni - <br />
valamikor a 90-es évek közepén Bill Clinton úgy döntött, hogy tegyék elérhetővé a pontosabb jeleket a civileknek is. (Addig csak amerikai katonai felhasználóként lehetett ilyen pontosan navigálni.) Szóval nekünk már ingyen keringenek odafenn a műholdak:)
https://gpskalauz.blog.hu/2007/10/06/kezdoknek_milyen_gps_t_vegyek/full_commentlist/1#c859496
Válasz erre: Kezdőknek: Milyen GPS-t vegyek?
2007-10-07T16:21:37+02:00
2007-10-07T16:21:37+02:00
ikszipszilon
A GPS használatának van havi díja?