
Mindenesetre a CCID Consulting (bocs, kínaiul nem tudom a nevüket) tegnapi jelentése szerint a kínai mobiltelefon üzletág számára a következő nagy dobást a GPS-es mobilok fogják jelenteni. Jelenleg ugyanis az a gondjuk, hogy az MMS a kutyának se kell, a kamera poént meg már elsütötték, viszont a részvényeseik nem hagyják őket csak úgy a babérjaikon csücsülni.
A CCID Consulting szerint tehát kényszerpályán mozognak, és éppen kapóra jön nekik a GPS - nem is elsősorban a navigáció, hanem a helyfüggő szolgáltatások miatt. Így hát az elmúlt időben hatalmas mennyiségű tőke illetve új játékos lépett a pályára.
Itt egy lista, hogy a világért se kelljen hülyén nézned, ha egy beszélgetésben szóba kerülnek a kínai mobilos GPS üzletág főbb szereplői: Nokia (hála néked globalizáció, ez a név mintha nekünk is ismerős lenne), Mio, Coolpad, Lenovo, SiRF, de a beszélgetés megfelelő pontján bedobhatod a Chengjitong-ot is...
Közben pedig az Apple és a Google sem hagyja magát. Az előbbi GPS-es iPhone-on töri a fejét, utóbbi pedig a sokat pletykált Google Phone-t sütögeti valahol egy rejtett kemencében. Ráadásul tőlük már jó ideje nem áll távol a térképpel összekötött információ-szolgáltatás (lásd Google Maps).
Hja kérem, egy 500 milliós mobiltelefon piaccal már érdemes számolni. Ami pedig jó lesz Kínának, az jó lesz nekünk is - előbb-utóbb csak elérnek Magyarországra...