Meddig eshet a GPS-ek ára? Az AdNav nevű cég szerint egyszerű a válasz: nulla forinting. Az alapötlet: adjuk ingyen a szolgáltatást, az árat pedig fizessék meg a hirdetők. A modell alapvetően nem hülyeség, ezt a bejegyzést is egy olyan gyorsétteremben írom, ahol nemrég még aranyárban volt az internet. Most viszont némi reklámért cserébe ingyér’ netezhetünk.
A Boomerang nevű kütyü (amit először nagyon olcsón, aztán később a tervek szerint ingyen adnak) mobil internetkapcsolaton keresztül tölti le a reklámokat, amiket aztán lelkesen megoszt a felhasználóval.
Első körben pl. bérautókba raknák bele, ahol a reklámokon kívül pl. idegenvezetéssel és más helyi információkkal is szolgálnának a turistáknak. Az AdNav már meg is egyezett az Ask.com nevű internetkeresővel az információ szolgáltatásáról, novemberben pedig elkezdi a tesztelést San Francisco-ban.
Meglátjuk, mi sül ki a dologból... Mondjuk lehet, hogy vicces lesz így utazni GPS-el:
500 m után balra... Hallotta már a legújabb hírt a GOMOBI-ról? 250m után balra... GOMOBI: mindenki kedvence...