A CNN értesülése szerint a Garmin (a legnagyobb GPS gyártó cég) felveszi a Nokia által múlt héten eléje dobott kesztyűt, és egy éven belül piacra dob egy GPS-es mobiltelefont. Persze a mobiltelefon-üzlet nem olyan, ahová csak úgy hipp-hopp be lehet ugrani – erre még az Apple-nek is rá kellett jönnie az iPhone kapcsán...
Így hát valószínűbb, hogy a Garmin nem esik neki teljes mellszélességgel a Nokiának, inkább kiválaszt magának egy kisebb piacot, pl. azt a réteget, akik elsősorban GPS-t másodsorban telefont akarnak használni. Más kérdés, hogy ilyen gyártó is akad már néhány...
Az egészben a nagy biznisz egyébként nem az, hogy a telefonod mondja majd, hogy „kétszáz méter után balra”. A szent grált az ún. helyfüggő szolgáltatások jelentik, itt ugyanis iszonyatos reklámpénzek vannak – legalábbis a cégek erre számítanak.
Helyfüggő szolgáltatás pl. a következő: hirtelen eszedbe jut, hogy virágot kell venni, mert három éve mindig elfelejted a Dzsenifer névnapot, a GPS telefonod pedig a helyzeted alapján rögtön mond három virágárust a közelben. Szerintem már érzed, miért szagolnak ebben sokan óriási üzletet... Úgy tűnik, a nagyok egymást ölik az bizniszért - mi vásárlók pedig csak dőljünk hátra, és várjuk, hogy ki marad életben:)
Nem véletlen tehát az sem, hogy a jelek szerint a Microsoft szemet vetett a Garminra (és már a pletyka hatására is megemelkedett a részvényárfolyam). Szóval, érdekes dolgoknak leszünk tanúi 2007-2008-ban...